טיוב לידיםטיוב לידים – איך ממקסמים את הרשומות בדאטה בייס שלכם?

ארגונים רבים מתעדים בזמן אמת את הפרטים החשובים ביותר על כול לקוח שיוצר קשר עם החברה. אחרי מספר שנים יש ברשותם מאות או אלפי רשומות של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. בפוסט זה נדון בהרחבה כיצד אפשר לנהל את מסד הנתונים בצורה נכונה יותר.

מדוע כה חשוב לעדכן את הנתונים שלכם?

מסד הנתונים של החברה שלכם אינו רק רשומות מלאות בתוכן, הוא יכול להפוך לזרם של הכנסה בלתי פוסק אם תדעו להשתמש בו נכון. רק חשבו מה היה קורה אם 10% מהלקוחות הפוטנציאליים הנמצאים בו, היו הופכים ללקוחות משלמים כול חודש, עד כמה הדבר היה משפיע שורת הרווח שלכם בסוף השנה. לכן, חשוב לבצע תהליך של טיוב לידים, לנקות רשומות לא רלוונטיות ולזהות את הלקוחות שכדאי לפנות אליהם כבר עכשיו כדי להציע להם שירותים ומוצרים שונים.

ניקח לדוגמה חברת ביטוח משגשגת, שמוכרת פוליסות לביטוח נסיעות. למרבה הצער, משבר הקורונה גרם לירידה ניכרת בכמות הטיסות לחו"ל, ולכן מספר המכירות היומי ירד משמעותית. כעת, דמיינו שאותה חברה מפעילה מערך מקצועי של טלפנים המבצע טיוב לידים ומתקשר לכל הלקוחות שרכשו ביטוח נסיעות בשנתיים האחרונות, שואל לשלומם ומזכיר להם שהחברה משווקת גם ביטוחי רכב וביטוחי בריאות. הטלפן מקבל מודל של הרכב והשנה, מעדכן במערכת וכן מציע לתאם פגישה עם נציג מכירות או לקבל מידע נוסף במייל. מתוך מקבץ לקוחות זה ניתן יהיה ליצור מכירות נוספות.

שיטה זו מתאימה כמובן למגוון רחב של מקצועות ועיסוקים שונים החל מקוסמטיקאית המציעה שירותים נלווים ועד למוסך המזמין אתכם להכנת הרכב לחורף.

איך מתכננים את פרויקט טיוב הלידים שלכם בצורה מיטבית?

הדרך הטובה ביותר להתכונן לפרויקט טיוב לידים היא באמצעות ניתוח של הרשומות השונות במסד הנתונים שלכם. עבור חלק מהחברות זו יכולה להיות תוכנת CRM עם תיעוד שיחות מכירה, ועבור לקוחות קטנים יותר ייתכן ומדובר בקובץ אקסל בסיסי עם תיעוד לקוחות שביצעו רכישה מקוונת. אין זה משנה באיזה פורמט כול לקוח רשום אצלכם, העיקר שיש בידכם את שמו, מספר הטלפון שלו ותיעוד של ההתקשרויות הקודמות עם החברה. ככל שיש בידיכם יותר פרטים על הלקוח, כך תוכלו לפנות אליו עם שירותים המתאימים יותר עבורו.

בשלב הבא כדאי לחלק את הרשומות לקבוצות שונות. למשל, לקוחות שרכשו מוצר בקטגוריה מסוימת. בעלי חנות חיות יכולים למיין בין לקוחות בעלי חתולים לבין בעלי כלבים. משווקי תוכנה יכולים למיין את הלקוחות בהתאם לגרסה שקנה כול לקוח.

לאחר מכן, כדאי לנסות לחשוב על שירותים נלווים שמתאימים לכול אחת מהקטגוריות הללו. למשל, אדם שרכש מוצרי מזון לחתול/כלב עשוי להזדקק לחול, תכשיר נגד קרציות או לצעצועים לבעלי חיים. לקוחות של מוצר תוכנה יכולים לרכוש מודול משלים לתוכנה הקיימת.

מי יבצע את כול השיחות הללו?

חשוב לדעת כי פרויקט טיוב לידים הוא משימה שאורכת שעות רבות. בדרך כלל יבוצעו עשר שיחות אפקטיביות והטלפנים עשויים לחייג לעשרה לקוחות נוספים שלא עונים. אם מדובר בשיחות שהופכות למכירות, הן עשויות לארוך רבע שעה עד חצי שעה. לכן, כדאי לשכור את שירותיה של חברה המתמחה בטיוב לידים ומסוגלת לבצע כמות גדולה של שיחות בכול יום, ולעדכן את מסד הנתונים שלכם באופן שוטף בתוצאות.

לא כול חברת טלמיטינג היא בעלת ניסיון בביצוע פרויקט כזה. מרבית החברות מעסיקות טלפנים המעדיפים לעבוד על אחוזים ממכירות או עבור תשלום פר פגישה, ולא לבצע שיחות קצרות רבות לטיוב לידים בלבד. ב"טופ סיילס" אנו מעסיקים צוות המתמחה בטיוב לידים, שיכול ללוות אתכם מתחילת הפרויקט ועד סופו.

ייעוץ מקצועי בהתאמת תסריט השיחה

בדומה לשירותי טלמרקטינג, גם בטיוב לידים חשוב להתאים את תסריט השיחה לשירותים הייחודיים שלכם. זכרו, כי גם אם מדובר בלקוחות שרכשו מכם בעבר, הם לא מצפים לשיחה נוספת מכם ועשויים לענות בחוסר סבלנות, לנתק או לבקש שלא יתקשרו אליהם יותר. לכן, כדאי להיוועץ בשירותיה של חברה המתמחה בבניית תסריטים כאלה, שתוכל "לפצח" עבורכם את המילים הנכונות שמעודדות את הלקוחות לתת פרטים נוספים בדבר השירותים שישמחו לצרוך מכם.

לסיכום, טיוב לידים מהווה כיום דרך משתלמת למיקסום רשימת לקוחות ומתעניינים שבניתם עם השנים. כדאי לדעת בהקשר כי אינכם יכולים להשתמש ברשימה של חברה אחרת (על־פי חוק) משום שפנייה כזו עשויה להיות עבירה על "חוק הספאם".

התחילו פרויקט טיוב לידים היום עם "טופ סיילס" וגלו איך ניתן להפוך קש לזהב.