מהי חברת טלמרקטינג ואיזה שירות היא מספקת?

אם נתקלתם לאחרונה במונח "חברת טלמרקטינג" בהקשרים שונים, בוודאי תהיתם למה הכוונה. האם מדובר במשרד שבו יושבים עשרות נציגים טלפוניים עם אוזניות ומבצעים שיחות לאורך כל היום? במאמר זה נעסוק בהגדרה של חברת טלמרקטינג ובשינויים שעבר התחום בשנים האחרונות.

חברות טלמרקטינג

חברות טלמרקטינג מעסיקות טלפנים המבצעים שיחות מכירה ושיחות לתיאום פגישות (המכונות 'טלמיטינג'). חלקן מוכרות את המוצרים של החברה עצמה, כמו מוצרי צריכה בשווק ישיר. מרבית החברות מציעות שירותי מכירה לעסקים חיצוניים, המעוניינים בשיווק של שירות או מכירה של מוצר. תוכלו למצוא מגוון רחב של לקוחות המשתמש בשירותים אלה של חברות טלמרקטינג, ביניהם: מספרות המתאמות פגישות עם לקוחות, משווקים של קורסים מקצועיים וסדנאות, משווקי ספרי הדרכה, משווקים של ריהוט ומטבחים ומשווקי שירותים משפטיים ופיננסיים.

מה מייחד את הטלפנים בחברות אלה?

הטלפנים בחברות הטלמרקטינג עוברים הכשרות תקופתיות במכירות, ולומדים לעומק את המאפיינים של כל אחד מהשירותים והמוצרים שהם משווקים. הם עובדים על בסיס תסריט מכירה שנכתב מראש, ונועד להעביר את הלקוח מהעבר השני של הקו שלבים שונים. בתחילה, הם מציגים את החברה בקצרה, ולאחר מכן מדברים על יתרונות השירות. השיחה של הלקוח עם נציג טלמרקטינג מורכבת הן ממענה על שאלות שהנציג שואל כדי לדייק את השירות המוצע, והן ממתן אינפורמציה כללית. בשלב הבא נציג המכירות מציע הנעה לפעולה כלשהי, כמו רכישה של המוצר או תיאום פגישה. אם עולות התנגדויות כלשהן מצד הלקוח הוא עונה עליהן עד לשלב המכירה.

לעיתים, התהליך אורך יותר משיחה אחת. השיחות הנוספות מכונות "פולאו־אפ", והן מיועדות לבחון האם לקוח שקיבל מידע בעבר על המוצרים והשירותים בשל לצרוך אותם.

כיצד התחום התפתח בשנים האחרונות?

תחום הטלמרקטינג התפתח רבות לאורך השנים. נוספו כלים טכנולוגיים המאפשרים לבצע תיעוד מסודר של הנאמר בשיחות (באמצעות קובץ טבלאי או בתוכנה המכונה CRM). בנוסף, חלק מחברות הטלמרקטינג משתמשות בתוכנות חיוג אוטומטיות. כיום, לאור העובדה שלקוחות רבים נמנעים מלענות לשיחות מכירה, ישנה הצלחה רבה יותר לשיחות מטלפונים ניידים לא מוכרים מאשר מקווים נייחים.

התפתחות נוספת של התחום היא מעבר לעבודה מהבית של חלק מחברות הטלמרקטינג. במקום להפעיל משרד המייקר את שירותי הטלמרקטינג, העובדים מבצעים את השיחות מהבית באמצעות הטלפון הנייד בשעות גמישות. בתקופת משבר הקורונה דווקא החברות שהשכילו להכשיר עובדים לבצע את השיחות מהבית, יכלו להמשיך להתנהל ללא הפרעה ולשרת לקוחות ברחבי הארץ שזקוקים לשירות.

לסיכום, חברות טלמרקטינג מעניקות שירותי מיקור־חוץ שבמסגרתם הן מבצעות שיחות מכירה ושיחות לתיאום פגישות. התחום התפתח בצורה מהותית בשנים האחרונות, ומאפשר התקשרות על בסיס שעות עבודה, ובהתאם לצורך על־די טלפנים שעובדים במשרד או בבית.

רוצים להתחיל למנף את שירותי הטלמרקטינג שלנו גם לעסק שלכם? צרו קשר לקבלת הצעת מחיר משתלמת!