שלושה כללי "עשה ואל תעשה" בשירותי טלמרקטינג

שירותי טלמרקטינג

שירותי טלמרקטינג מהווים אמצעי יעיל לשיווק מוצרים ושירותים ברחבי העולם. עם זאת, כאשר מבצעים את השיחות הטלפוניות חשוב לשמור על כמה כללי אצבע כדי לבנות את המותגים המשווקים בצורה נכונה, ולא לפגוע חלילה במותג. אלה הכללים שאני ממליצה לא לסטות מהם.

אל תרימו קול על לקוח פוטנציאלי

שיחות מכירה מחייבות סובלנות רבה, ועמידה בפני כמות גדולה של לקוחות שאינם מעוניינים לשמוע על המוצר, במיוחד אם מדובר בטלמרקטינג לשיחות קרות. לכן, יתכן ויהיו לקוחות שירימו את קולם או יתחילו לריב עם הטלפן. חשוב לתת ללקוח הפוטנציאלי לסיים את דברים, לשמור על טון נמוך ולהמשיך את השיחה בטון זה. אם תחזרו על דבריו של הלקוח במילים אחרות הוא יחוש שהבנתם אותו.

מעל לכל חשוב לא להרים קול בעצמכם, וגם אם אתם מרגישים שהשיחה אינה מובילה למכירה, עדיין לסיים אותה בטון חיובי. אינכם יודעים איזה יום עבר על האדם מעברו השני של הקו, ויתכן והטון הזועם כלל לא היה מכוון אליכם. המשיכו לשיחה הבאה, תוך שמירה על אופטימיות, הלקוח הגדול הבא שלכם עשוי להיות מעבר לקו בעוד חמש דקות.

נסו לעקוב אחרי מספר השיחות שעשיתם בשעה האחרונה

יש האומרים שטלמרקטינג הוא משחק של מספרים. ככל שתוציאו יותר שיחות כך גובר הסיכוי לסגירה. לכן, נסו לעקוב אחר כמות השיחות האפקטיביות שלכם. בדרך כלל, בשעה של עבודה יהיו בין 7-5 שיחות אפקטיביות ארוכות ועוד מספר שיחות אפקטיביות קצרות יותר. שיחות מכירה יכולות לארוך גם חצי שעה מהרגע שבו הצגתם את המוצר לראשונה ועד לרגע שקיבלתם את כרטיס האשראי. אם אתם רואים שדעתכם מוסחת ואינכם מבצעים כמות גדולה של שיחות, תוכלו להעזר בטריק הבא. רשמו על דף V בכל פעם שהייתה לכם שיחה אפקטיבית. בכל שעה עגולה בדקו כמה פעמים רשמתם V ונסו לעבור את הכמות הזו בשתי שיחות נוספות בשעה הבאה. למשל אם עשיתם שש שיחות אפקטיביות בשעה, בשעה הבאה נסו לעשות שמונה.

אל תוותרו על שיחות פולואו אפ

פעמים רבות טלפנים יעדיפו לעבור לדף חלק, לרשימה שבה יש הרבה שורות שחורות על רקע לבן שמעולם לא התקשרו אליהם. אך, אם תבחנו את ההצלחות שלכם בעבר, תגלו כי מכירות רבות התבצעות דווקא בשיחה השנייה או השלישית עם הלקוח. בשיחת הפולאו־אפ. לכן, בכל יום נסו להקדיש לפחות 20% מהזמן לשיחות חזרה ללקוחות ו-80% מהזמן לשיחות חדשות.

לסיכום, שיחות הטלמרקטינג שלכם יכולות להשתפר מאד אם תקפידו ליישם את הכללים שציינו מעלה. אם אתם מרגישים שמדובר במשימה קשה מדי או שאינכם מעוניינים לבזבז את זמנכם על תהליך המכירה הטלפוני, תמיד ניתן להשתמש באאוטסורסינג.

פנו אלינו, ונשמח להציע לכם שירותי טלמרקטינג מקצועיים והדרכה מעשית במכירות טלפוניות.