למה חברות רבות חוזרות לטלמרקטינג כיום?
שנות התשעים ותחילת האלף הנוכחי היו עידן הזהב של שיחות הטלמרקטינג. חברות המוכרות שואבי אבק כמו קירבי וריינבו הפעילו מחלקות שהעסיקו עשרות אנשים רק למכירת המוצרים שלהם, חברות הביטוח הפעילו מוקדי מכירות שהוציאו שיחות קרות וחמות ללקוחות בהיקף של עשרות אלפי עובדים ואפילו עסקים קטנים כמו סוכנויות רכב וחברות לבניית אתרים החלו להשתמש בשירותי טלמרקטינג חיצוניים. לאחר מכן, הגיע עידן האינטרנט ואנשים ניסו לפרסם בדיגיטל ולעבור לשיחות חמות ללידים שנכנסו מפרסום. כיום, תחום הטלמרקטינג חוזר ובגדול, בזכות החשיבות של הקשר האישי של הטלפן עם הלקוח כדי לסגור מכירה. במאמר זה נדבר על היתרונות הרבים שיש לטלמרקטינג בהשוואה לאפיקי תקשורת אחרים.
לקוחות רוצים לשמוע קול אנושי
בארה"ב החלה מלחמה עיקשת נגד שיחות ה"רובו־קול" האוטומטיות שנועדו לשווק מוצרים בהיקף רחב ללא שימוש בנציג אנושי בתחילת תהליך המכירה. בתחילה, השיטה פעלה והאמריקאים הסכימו לרכוש ביטוח רפואי, הרחבת אחריות לרכב ומוצרים נוספים באמצעות נציג אוטומטי. אך, מהר מאד החלה התנגדות מאסיבית לשיחות הללו. בתוכניתו של ג'ון אוליבר, הקומיקאי החריף שמבקר תופעות שונות בארה"ב, תוכנית שלמה הוקדשה לנושא. (אפשר לראות אותה כאן). בישראל, רבים לא עונים היום לשיחות ממספרים חסומים מחשש שמדובר בשיחה מוקלטת שנועדה לקדם תרומה או מועמד פוליטי.
אך מגמה אחת כן חוזרת בתחום השיווק הטלפוני. נציגי מכירות שמבצעים שיחות חמות ללידים שפנו לחברה באמצעות הפייסבוק או נציגים שפונים בשיחות קרות ללקוחות עסקיים. בתחומים אלה לקוחות מעדיפים לשמוע קול אנושי. נציג שמסוגל לענות על כל השאלות ולהסביר באריכות על שירותי החברה. לקוחות אלה אינם מסתפקים בהודעה של בוט בווטצאפ או במסנג'ר. התפקיד של הבוטים הוא רק לקבל את מספרי הטלפון ומשם תהליך המכירה הטלפוני מתחיל בשיחה עצמה.
מדוע משתלם להתחיל לעבוד עם חברת טלמרקטינג?
חברת טלמרקטינג מנוסה, מסוגלת להפוך גם את הליד המזדמן שמעולם לא שמע על השירותים או המוצרים שלכם ללקוח נאמן שחוזר לרכוש מכם שוב ושוב. טלפן ותיק מסוגל לזהות מה הצרכים של הלקוח, וחשוב מכך להתאים כל מוצר וכל שירות לבעיה שהלקוח הפוטנציאלי מציג בפניו.
כאשר עובדים עם חברה חיצונית אתם יכולים להתפנות לעסוק בתחום שלכם: הדרכות וסמינרים, ייעוץ משכנתאות, ייעוץ משפטי או כל תחום אחר שבו החברה שלכם משרתת לקוחות. את הקושי הכרוך בתהליך מכירה אתם מוציאים החוצה לטלפן שמסוגל לשמוע סירוב חוזר ונשנה, ויודע שזו חלק מהעבודה. רק נסו להיזכר איזו אנרגיה הייתה לכם במהלך היום לאחר ששמעתם פעמיים או שלוש – "לא מעוניין". האם הדבר פגע במוטיבציה שלכם להמשיך לעבוד?
בנוסף, כל תהליך ההדרכה של הטלפנים מתבצע במסגרת שירות הטלמרקטינג. אם טלפן מתקשה לסגור באותו היום, ניתן לסייע לו באמצעות טלפנים נוספים. לכן, משתלם מאד לשלם לכל שעת טלמרקטינג ולפנות את זמנכם היקר בעיסוק בתחום שלכם.
לקבלת הצעה משתלמת לשירותי טלמרקטינג פנו אלינו עוד היום. אנו יכולים לבצע שיחות חמות וקרות ולסייע לחזור ללידים המגיעים אליכם ממגוון רחב של מקורות: פייסבוק, ווטצאפ, אי־מייל ודפי הנחיתה שלכם.