סגירת עסקאות דרך הטלפון – מהם היתרונות?

בכל יום אתם מגלים כי לקוחות חדשים מתעניינים בשירותים שלכם. העסק שהקמתם בשתי ידיים מתחיל לזנק, אך אז אתם מגלים את "פרדוקס ההצלחה". עסקים קטנים רבים נתקלים בסוגיה הזו. הם רוצים להעניק את היחס הטוב ביותר ללקוחותיהם, אך משלמים על כך בחוסר יכולת לצאת לפגישות עסקיות עם מתעניינים פוטנציאליים. למרבה המזל יש פתרון שיכול לסייע לכם לאזן בין התפעול השוטף של העסק להתרחבותו – סגירת עסקאות דרך הטלפון.

איך עוברים לסגירה מהירה בטלפון?

שיחות מכירה אפקטיביות מסוגלות להעלות משמעותית את אחוז המכירות בעסק. לקוחות שפונים אליכם יכולים לקבל הצעת מחיר באי־מייל או באמצעות הודעה בווטסאפ, לחתום על הסכם ולמסור לכם את כרטיס האשראי. אם עד היום סגרתם עסקאות רק בפגישות פרונטליות, תופתעו לגלות כי את אותו האמון בדיוק אפשר ליצור עם הלקוח גם דרך הטלפון.

מתי התחילו לסגור עסקאות טלפוניות?

למעשה, מכירות טלפוניות הן תהליך מכירה שקיים יותר מ-60 שנים. הוא המשיך את שיטת השיווק הישירה של נציגים שהיו משווקים מדלת לדלת. חברה בשם Dial America התחילה להעניק שירותי מכירות לכל 600,000 האנשים שהיה בביתם טלפון. היום, רבים מנתקים או חוסמים את עצמם מהשירות, במיוחד בשיחות טלפוניות לבית, אך בתקופה ההיא לקוחות רבים הופתעו לשמוע איש מכירות מהעבר השני של הקו, והזמינו מוצרים באמצעות נציג שהגיע עד הבית. שנות השבעים הייתה תקופה של פריחה בתחום הזה, ועד 1981 המכירות הטלפוניות עברו את השיווק הישיר באמצעות דיוור שהיה נהוג לפני כן. אפשר לקרוא פה מעט יותר על ההיסטוריה של הטלמרקטינג.

היום התהליך הרבה יותר פשוט. אפשר להתקשר ללקוחות "קרים" באמצעות רשימה של מספרי טלפון של חברות המתאימות לקהל היעד של החברה או לחזור ללקוחות "חמים" פרטיים ועסקיים שפנו אליכם לאחר תהליך של פרסום ברשתות החברתיות ובקמפיינים נוספים.

מה אחוזי הסגירה במכירות טלפוניות?

אחוזי הסגירה במכירות טלפוניות תלויים במספר גורמים. הראשון, האם מדובר בשיחות "קרות" או "חמות". שיחות קרות זוכות לאחוזים בודדים של סגירות, בעוד שיחות חמות יכולות לנוע בין 5% ועד ל-20% סגירות מסך כל השיחות. ככל שהלקוח קיבל פרטים רבים על המוצר, ואף נחשף למחיר שלו בשלב הפרסום כך יהיה קל יותר לבצע את המכירה.

הגורם השני שמגדיל את אחוזי הסגירה הוא היכולת של איש השיווק להתגבר על ההתנגדויות של הלקוח הפוטנציאלי במהלך השיחה. ככל שנציג המכירות מיומן יותר, כך הוא יצליח לסגור עסקאות רבות יותר. לכן, עסקים רבים שוכרים חברת טלמרקטינג עם נציגים מנוסים שעוברים הכשרות תקופתיות ומסוגלים לייצר כמות גדולה יותר של מכירות טלפוניות. גורם שלישי תלוי בתמחור המוצר, אם אתם מציעים מוצר במבצע טוב יותר משל המתחרים, אחוז הסגירות יהיה גבוה יותר מאשר מוצרים שנמכרים במחיר יקר משמעותית ממחיר השוק.

לסיכום, אם עדין לא עברתם לסגירת עסקאות דרך הטלפון, כדאי לנסות את השיטה. פרויקט טלמרקטינג פשוט יכול להניב רווחים מיידים ולהוביל את העסק להצלחה בתוך חודש אחד בלבד.

קבלו הצעה משתלמת לשירותי טלמרקטינג בהתאמה אישית – בקרו בטופס צור קשר שלנו.