טיוב לידים חלק א' – מהו ומדוע כל עסק זקוק לו?

טיוב לידים
טיוב לידים

כל עסק שמתחיל קמפיין מגלה עובדה מעניינת. חלק ניכר מהאנשים שמילאו פרטים בטופס ההרשמה לא התכוון כלל שתצרו עמו קשר. יש אנשים שמשאירים פרטים פקטיביים, משאירים פרטים של חברים שחשבו שיתעניינו בשירות או המוצר ויש אנשים שאינם מבינים את תוכן המודעות כראוי ומשאירים פרטים כדי להבין יותר. לצד כל אלה, יש גם את "היהלומים" – לקוחות שמוכנים לקנות את המוצר אם רק ידברו עם איש הטלמרקטינג המתאים. בפוסט הזה נדון בשיטות לטיוב לידים ובחשיבות של שירות זה לעסק.

הסינון הראשוני – כבר בתוך טופס מילוי הפרטים

את הסינון הראשוני של פרטי הלקוחות אתם יכולים לבצע כבר בטופס באופן תכנותי. למשל, בדקו באופן אוטומטי כמה ספרות הזין הלקוח בשדה מספר הטלפון. אם אין מספר ספרות מתאים אל תתנו לטופס להישלח.
וודאו כי יש הודעה שקופצת באופן ברור ללקוח, ומציינת כי מספר הטלפון לא הוזן כראוי וכמה ספרות הוא צריך להיות. מלבד זאת ניתן לבצע וידוא של כתובת האי־מייל לפי נוסחאות קבועות. המתכנת הבונה את האתר או דף הנחיתה שלכם יוכל להסביר.

טיוב לידים לאחר שהוזנו

לאחר שהלידים הוזנו לטופס מתחיל תהליך נוסף של טיוב לידים. הפעם צריך ליצור קשר ישירות עם הלקוח הפוטנציאלי ובודקים האם אכן בחר להשאיר את פרטיו ובאיזה שירות התעניין. יש הבדל מהותי בין שיחות טלמרקטינג וטלמיטינג שנועדו להוביל לפגישות ומכירות לבין שיחות המיועדות לעשות אופטימיזציה לכל ליד..

שיחות טיוב הלידים הן קצרות יותר משיחות מכירה ונמשכות פחות מדקה. הן כוללות שאלות ספציפיות מאד ומתחילות בדרך כלל במילים "שלום מדבר X מחברת Y, ראיתי שהשארת פרטים לגבי Z, נכון?" לאחר שהתקבלה תשובה חיובית, ניתן להבין כי מדובר בליד איכותי, ולאחר מכן לציין בפני הלקוח הפוטנציאלי כי נציג מהמחלקה המתאימה בחברה יחזור אליו.

שיטה זו מסוגלת להפריד בין מתעניינים לאנשים שהשאירו את פרטיהם במקרה (או שלא התכוונו להשאיר פרטים כלל). בנוסף, היא מאפשרת לדעת באילו שירותים ומוצרים הלקוח מתעניין, ולהתאים את שיחת המכירה בצורה מדויקת אליו. לצד שני יתרונות אלה, ניתן לדעת גם אם מדובר בלקוח חוזר שרק רצה לקבל שירות לקוחות מהחברה, ואינו מתכוון לצרוך שירות חדש, ולהפנות אליו נציג מתאים לטיפול בבקשותיו.

מדוע טיוב הלידים כה חשוב לעסק?

נציגי מכירות וטלמיטינג המקבלים רשימת לידים שטוייבה מראש יכולים לבצע כמות גדולה יותר של שיחות אפקטיביות. בנוסף, הם לא יבצעו כמות גבוהה של שיחות לאנשים שלא הזינו פרטים או לא מעוניינים לשמוע כלל על השירות. ככל שמחלקת הטלמרקטינג שלכם תבצע כמות יותר גדולה של שיחות ללקוחות פוטנציאליים, כך הדבר יסייע במניעת השחיקה של הטלפנים, משום שהם פונים ללקוחות חמים שמודעים לעובדה שהחברה תיצור עמם קשר. טלפן מרוצה שמבצע שיחות כאלה, נוטה לסגור יותר מכירות.

קיים גם סוג נוסף של טיוב לידים, עליו נדון בהרחבה בפוסט נוסף – טיוב לידים קיימים במערכת.

לקבלת הצעת מחיר לפרויקט טיוב לידים צרו קשר עם "טופ סיילס", וגלו איך אחוזי ההמרה של מחלקת הטלמרקטינג שלכם עולים.