איך להוציא לידים במהלך שיחת מכירה מלקוח פוטנציאלי?

הצלחתם למכור מוצר ללקוח חדש וכעת אתם עומדים לסיים את השיחה. חכו עוד רגע. יתכן והשירות או המוצר שלכם מתאים ככפפה ליד גם לאחר מהמכרים שלו או הקולגות העסקיות. בחברת קירבי המשווקת שואבי אבק, למשל, הפכו את השגת ההמלצות מלקוחות פוטנציאליים וקיימים לאמנות של ממש. ב"טופ סיילס" אנו משפרים את הטכניקה והופכים שיחת מכירה למקור בלתי נדלה ללידים חדשים. גלו איך עושים זאת במאמר הבא.

חבר מביא חבר – הנחה או מוצר בתמורה להמלצה

הדרך הראשונה לקבל המלצה מלקוח היא באמצעות שיטת "חבר מביא חבר" עם תגמול הוגן. למשל, בחברת קירבי מעניקים חומרי ניקוי לשטיח ללקוח שהמליץ על חבר שביצע רכישה.

עוד בתהליך המכירה עצמו כאשר הציג נמצא בבית הלקוח ומנקה שטיח, הוא מקבל המלצות על לקוחות נוספים שעשויים להתעניין בשטיפת שטיח בחינם. אם לקוח ביצע רכישה של המוצר, ניתן להתקשר אליו גם מאוחר יותר ולקבל המלצה ללקוחות נוספים.

שיטה דומה מפעילות החברות המשווקות שיחות מישראל למדינות זרות. הן מציעות הנחה של $10 לכל לקוח שיפנה חבר שירכוש את חבילת השיחות. כעת, חשבו איך אתם יכולים למנף את הרעיון הזה גם למוצרים והשירותים שלכם.

השירות אינו מתאים לצרכים שלי…

פעמים רבות שומעים התנגדות נפוצה – "לו הייתי חברה גדולה יותר השירות היה מתאים לי", "אם היה לי בית רחב ידיים הייתי זקוק לשטיח כזה"…

התנגדות זו מעידה על כך שבמהלך שיחת המכירה הלקוח המיועד התרשם מהמוצר, אך הוא חש כי אינו מתאים לצרכיו.

בסיטואציה הזו אתם יכולים לנתק את השיחה ולהמשיך ללקוח הבא או להקדיש עוד דקה ולשאול: "האם יש לך חבר שהשירות הזה יכול להתאים עבורו יותר? תוכל לתת לי את מספר הטלפון שלו ואציע לו את השירות?" תופתעו לדעת, אך אם בניתם אמון במהלך השיחה, תוכלו לקבל בשלב הזה המלצה על לקוח שהשירות מתאים לו.

כעת, השיחה הבאה ללקוח המיועד יכולה להתחיל ב"ישראל ישראלי המליץ לי להתקשר אליך, משום שהוא חשב שהשירות שלנו מתאים לך בול. תן לי לספר לך מה אנו עושים".

ברגע שהזכרתם חבר או אדם מוכר, אתם מתחילים את השיחה מנקודת פתיחה טובה יותר מאשר שיחה קרה אקראית. כמות המכירות מהמלצות כאלה יכולה לעלות.

הודעה בווטצאפ על מוצר במלאי מוגבל

שיטה נוספת שמתאימה לשיווק של מוצרים. אם מכרתם מוצר צריכה ללקוח, השאירו לו הודעה בווטצאפ לאחר המכירה שיש מלאי מוגבל למוצר זה, ואולי הוא רוצה להמליץ על חבר נוסף שיתעניין בו. תוכלו לתת בתמורה הנחה קטנה לרכישות עתידיות (כמו בשיטת "חבר מביא חבר") או לציין כי תוכלו לשלוח את המוצר עם שובר מתנה ליום הולדת או לחגים. תתפלאו לדעת אך רבים ישמחו להפתיע בן משפחה בחגים עם מוצר צריכה אטרקטיבי שנרכש מכם.

שיחת טלמרקטינג יכולה לא רק להגדיל את כמות המכירות בעסק, אלא גם לייצר לכם לידים רבים. לקבלת הצעה משתלמת לפרויקט טלמרקטינג רווחי פנו אלינו עוד היום.