כיצד נחזור לשגרה רווחית במכירות בעסק לאחר הקורונה?

אחד מהמאפיינים המסתכלים עבור בעלי עסקים בשנה הנוכחית הוא היציאה מהשגרה השוטפת של מכירות לעסק. גורמים רבים משפיעים על כך: חוסר וודאות של הצרכנים במקום העבודה וירידה בהכנסותיהם כשכירים, הפחתה בכמות המלאי בחנויות בשל סגרים חוזרים ונשנים והוצאה לחל"ת של נציגי המכירות בחברה. למרבה המזל, אפשר לנקוט במספר טכניקות כדי להגביר את כמות המכירות בתקופה זו.

העסיקו עובדי מכירות במיקור חוץ על בסיס שעתי

עד היום הייתה לכם מחלקת מכירות פעילה שהעסיקה עובדים במשכורת חודשית? בתקופה הזו דווקא המשכורות עשויות להיות גורם השחיקה העיקרי של העסק. לכן, הדרך הטובה ביותר להתייעל היא להתחיל לעבוד עם שירותי מכירות טלפוניות במיקור חוץ. כך, אתם יכולים לקנות בנק שעות גמיש שמתאים לכמות המכירות בפועל באותו חודש, ולהרחיב את כמות השעות בהתאם לתוצאות בפועל. תופתעו לגלות כי שעתיים ביום בלבד שבהן מבוצעת פעילות מכירות אינטנסיבית על ידי נציג חיצוני, עשויות להניב תוצאות טובות יותר משל עובד במשרה מלאה.

עברו למכירות טלפוניות במקום פגישות פרונטליות

אם עד עכשיו נסעתם לפגישות פיזיות אצל הלקוחות שלכם כדי לסגור מכירה, תגלו כי היום לקוחות נוטים פחות להפגש ומעוניינים לסגור טלפונית בכרטיס אשראי. נסו לבנות תסריט שיחה אפקטיבי שבסיומו תתבצע מכירה. אינכם יודעים לעשות זאת? תוכלו לשכור את שירותיה של חברת טלמרקטינג. אם המוצר שלכם בכל זאת דורש הדגמה חיה, תוכלו לבצע את ההדגמה הזו ברשת. כיצד? באמצעות הטלפון הנייד או מצלמת אינטרנט בזום. נרחיב על כך מעט:

נצלו את הזום לשידור חי של מצגות עסקיות ללקוחות פוטנציאליים

תוכנת "זום" משמשת לעריכת שיחות וידאו ואודיו בשידור חי וכן להקלטה של שידור. ניתן לבצע בעת ובעונה אחת שיחות לעשרות ואף מאות משתמשים. שיחות עד 40 דקות הן ללא תשלום, ושיחות ארוכות יותר מחייבות שימוש בממשק פרמיום של "זום". אם תבנו פינה במשרד או בבית שנראית מקצועית, תרכשו מצלמת אינטרנט טובה או שתלמדו להשתמש במצלמת הטלפון המונח על מתקן מתאים, תוכלו להתחיל לבצע מצגות עסקיות ללקוחות פוטנציאליים. התוכנה מאפשרת גם לשתף מסך, ולהציג בזמן אמת מצגת פאואר־פוינט או סרטון. בסוף המצגת תוכלו לקבל את מספרי הטלפון של המשתתפים המעוניינים לרכוש את המוצרים והשירותים שלכם, ולבצע מכירות טלפוניות מהירות.

התחילו לצבור לידים רבים יותר מהרשת – פנו ללידים חמים

כדי להגדיל את כמות המכירות בצורה מהירה, מומלץ להתחיל קמפיין מקוון ללכידת לידים. אתם יכולים להעזר בשירותי חברות דיגיטל או לבצע את הקמפיין בעצמכם בגוגל, פייסבוק, אאוטבריין וטאבולה ובאתרים נוספים. ככל שיהיו לכם יותר מתעניינים פוטנציאליים, כך תוכלו לסגור יותר עסקאות בשיחות טלמרקטינג חמות.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר לצלוח את המשבר הנוכחי ולחזור לשגרה היא באמצעות נקיטת צעדים אקטיביים, ושימוש בשירותי מיקור־חוץ, שיזניקו את העסק להצלחה וישיבו אותו לרווחיות.