מהו ההבדל בין טלמיטינג לטלמרקטינג?

תחום השיווק הטלפוני הוא אחד מהוותיקים בעולם ומהווה המשך ישיר לנציגים העובדים מדלת לדלת ומציגים מוצר. הוא החל עוד הרבה לפני הפרסום המקוון והמשודר. קיימות שתי דרכי שיווק עיקריות, שחלק מבעלי העסקים מתבלבלים בשמותיהם – טלמרקטינג וטלמיטינג. במאמר זה נדון בהבדל בין השניים ונגלה לאילו סוגי עסקים וארגונים מתאים כל אחד מהם.

טלמרקטינג

המשמעות של טלמרקטינג היא שיווק טלפוני. בפועל, מדובר בתהליך שכולל פנייה ללקוחות אשר שמעו על העסק שלכם קודם לכן, וללקוחות "קרים" שלא נחשפו למותג טרם השיחה. במהלך שיחת טלמרקטינג הנציג הטלפוני מוודא מהם הצרכים של הלקוח, מציג את החברה ואת מוצריה או שירותיה וחותר לביצוע מכירה בסוף השיחה. אם המכירה לא התבצעה הוא ינסה להתקשר שוב ללקוח, יעניק לו זמן לחשוב על ההצעה וינסה למכור בשיחות הבאות. המטרה העיקרית של השיחות הללו היא לקבל את מספר כרטיס האשראי, ולוודא שהעסק מרוויח לקוח משלם נוסף.

טלמיטינג

שיחות טלמיטינג נועדו למטרה אחרת לגמרי. הן מבוססות על הרצון לתאם פגישה בין הלקוח לנציג החברה המגיע לביתו או למשרד. בניגוד לשיחות טלמרקטינג, בטלמיטינג הנציג הטלפוני מציג את החברה וחותר לתיאום פגישה. בדרך כלל שיחות אלה יהיה קלות יותר משום שהלקוח אינו מחויב לבצע את הרכישה בתום השיחה או לקבל החלטה כלשהי עד שהוא נחשף למוצר במהלך הפגישה עצמה. תהליך המכירה מבוצע על ידי נציגים מיומנים של החברה, בעוד את תיאום הפגישה הראשונית יכול לבצע נציג מחברת טלמיטינג הפועלת כשירות מיקור חוץ עבור המותג המשווק ללקוח.

כיום הפגישה הנקבעת אינה חייבת להתבצע פנים מול פנים. בעידן שבו העולם כולו מכיר את תוכנת "זום", תוכנות פגישות אחד­־על־­אחד או פגישות קבוצתיות מקוונות, קל לתאם פגישה בכל זמן ובכל מקום. כולל, פגישות בין נציגים של חברות הממוקמים במקומות שונים בעולם.

למי מתאים כל אחד מהשירותים?

שיחות טלמרקטינג מתאימות לחברות המעוניינות לבצע את המכירה באמצעות הטלפון ללא פגישה מקדימה עם הלקוח להצגת המוצר. המכירה יכולה להיות עבור מוצרים בטווח של מאות שקלים או למוצרים בטווח של אלפי שקלים. על החברה המשווקת להיות מסוגלת לקבל מספר כרטיס אשראי באמצעות הטלפון ולחייב אותו. למעשה, בשום שלב הלקוח לא צריך לדבר עם נציג העובד בארגון המעסיק את חברת הטלמרקטינג. שירות זה מתאים לחברות קטנות וגדולות ולמוצרים שניתן למכור בטלפון.

שירות שיחות טלמיטינג, לעומת זאת, מתאים למוצרים שעולים סכום גדול יותר, אינם קלים להבנה ולרכישה בטלפון או דורשים התאמה אישית ופגישה עם הלקוח. למשל, שירות של בניית רהיטים המתאימים למשרד הלקוח דורשים מדידות מקדימות והפקת הצעת מחיר. לכן, במקרה זה עדיף לחברה להזמין שירותי טלמיטינג ולהכשיר נציגי מכירות שיגיעו ללקוח ויבצעו את המכירה הסופית בפועל.

לסיכום, הן טלמיטינג והן טלמרקטינג יכולים להגדיל בצורה משמעותית את המכירות של העסק בעלות נמוכה יחסית. אנו מעניקים את שני השירותים ונשמח לתאם עמכם שיחת ייעוץ להתאמה אישית של שירותי המכירות הטלפוניות עבור העסק שלכם.