מי הנציג שרצוי שיעשה את השיחות הקרות והיזומות?

מי שמתחיל פרויקט טלמרקטינג לקהל יעד שאינו מכיר את המותג, מגלה כי מדובר בפרויקט לא פשוט שעשוי להיות מתסכל. אחוזי השיחות האפקטיביות ללקוחות קרים נמוכים בהרבה משיחות ללקוחות שפנו לחברה קודם לכן בבקשה לקבל מידע (לקוחות חמים). לכן, כדאי לדעת שלא כל נציג טלמרקטינג יתאים למשימה המאתגרת. במאמר זה נעמוד על המאפיינים של הטלפן המושלם לשיחות אלה, ואיך אתם יכולים להעזר בקלות בצוות המיומן בביצוע שיחות קרות.

מהן התכונות מטלפן שמבצע שיחות קרות?

חברות טלמרקטינג גילו זאת לאורך השנים, לא כל טלפן מתאים לביצוע שיחות קרות. נדרש ניסיון רב בעמידה מול סירוב חוזר ונשנה לקבלת מידע. כמו כן נציגים מתמודדים מול ניתוקים או יחס קר מצד הלקוח מעברו השני של הקו. עליכם למצוא את נציגי שירות הטלמרקטינג שכבר עבדו בביצוע שיחות קרות מזה שנים. שכן, נציגים אלה מודעים לעובדה שעליהם להמשיך להתקשר ללא הרף עד שימצאו את האדם שיסכים לשמוע את תסריט השיחה כולו מבלי לסנן במהירות "לא מעוניין".

בנוסף, חשוב לבצע את הפרויקט עם טלפן מנוסה שיודע להוביל את הלקוח הפוטנציאל מן העבר השני של הקו לתיאום פגישה או קבלת מידע נוסף. שיחות אלה לא תמיד יסגרו בפעם הראשונה. הנציג עשוי להתקשר שוב ושוב בשיחות פולאו־אפ נוסף לשיחת המכירה הראשונית, לוודא כי הלקוח קיבל את החומרים באי־מייל או בווטצאפ ולהמשיך במעקב עד לקבלת תשובה סופית מהלקוח.

מעבר לכך, פעמים רבות, לקוחות לא ירצו להגיד שאינם מעוניינים במוצר, ויבקשו לקבל מידע במייל רק כדי לסיים את השיחה במהירות. לא מדובר בבזבוז זמן, אלא בדרך לחשוף לקוח נוסף לשירותים שלכם. יתכן, וגם אם לא ירכוש כעת, המידע הנמצא בכתובת האי־מייל שלו, יהווה פרסום לכל דבר עבורכם. כאשר יזדקק לשירות – יחפש אתכם בכתובת המייל. לכן, חשוב למצוא נציג מכירות טלפוניות מיומן בעל כישורי מולטי־טאסקינג, שמסוגל לשלוח את המיילים הללו במהירות, תוך כדי שהוא מבצע שיחות נוספות.

כיצד מוצאים טלפנים כאלה?

לאור הנאמר, תוכלו להניח כי לא קל למצוא טלפנים כאלה. אם תעסיקו עובד חברה בהבטחה של תגמול המבוסס על "בסיס + אחוזים מהמכירות" תגלו כי הטלפנים הללו לא מחזיקים זמן רב בחברה. כמות הסגירות של שיחות קרות אינה גבוהה, במיוחד לא בחודש הראשון לפרויקט. לעומת זאת, נציגי מכירות שעובדים סביב השעון בביצוע שיחות קרות, ימשיכו לשרת אתכם בנאמנות רבה ויבצעו שיחה אחר שיחה, תוך מקסום כל אחד ממספרי הטלפון ברשימה שיצרתם עבורם.

את הנציגים הללו תמצאו בדרך־כלל בחברה המעניקה שירותי טלמרקטינג במיקור חוץ. חברה זו מעסיקה טלפנים לשיחות קרות וחמות. כמו גם תדע לשדך ביניכם לבין טלפנים שאינם חוששים להתקשר לאורך היום למאות מספרי טלפון. זאת במטרה למצוא את הלקוחות הפוטנציאליים ביותר עבורכם מתוך הרשימה. הם ישלחו את האי־מיילים המציגים את החברה שלכם בצורה מחמיאה, יתאימו הצעת מחיר ללקוח מתוך סל השירותים שלכם וידאגו לבצע מעקב באמצעות שיחות פולאו־אפ אחר הלקוחות הללו.

להתחלת פרויקט שיחות קרות, פנו אלינו עוד היום למחלקת הטלמרקטינג ב"טופ סיילס", ונתאים לכם את הנציג המושלם לנישה שלכם!