איך לנהל באופן יעיל את שיחות השיווק בעסק?

שיחות השיווק בעסק הן מנגנון הצמיחה שלו, ומקבילות במידה רבה לאור השמש והמים עבור הצמחים. לכן, צריך לנהל אותן באופן יעיל ואפקטיבי כדי לוודא שאתם במגמת עלייה. במאמר זה נציין כיצד לנהל את הלידים הנכנסים, איך לשלב שיחות קרות, איך לנהל את שיחות הפולואפ ומה ניתן לעשות אם אין לכם זמן לבצע את השיחות הללו?

רכזו את הלידים במאגר מידע מרכזי

כל מספרי הטלפון שאליהם אתם מתכוונים להתקשר, צריכים להיות במאגר מידע מרכזי שכולל את שם הלקוח, האי־מייל שלו, המוצרים או השירותים שבהם התעניין ושל תיעוד השיחות הקודמות עמו. אם מדובר באדם שהיה לקוח שלכם בעבר ורכש מוצרים, כדאי מאד לציין זאת. ניתן לרכז את המידע בפורמט טבלאי כמו קובץ אקסל או גוגלדוקס, בתוכנת CRM או בכרטסת לקוח דיגיטלית אחרת. לא מומלץ לשמור על מספרי הטלפון האלה לאורך זמן במחברת או כרטסת ידנית, משום שיהיה קשה לכם לשלוף מספר בעת הצורך, ויהיה קושי לנהל את סטטוס הלקוחות הפוטנציאליים לאורך זמן.

שילוב של שיחות קרות עם חמות

אם אתם מבצעים שיחות קרות לעסק, הפרידו את מאגרי המידע של "לקוחות חמים" ממאגרי מידע של "לקוחות קרים". ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה מאד באקסל בגיליונות נפרדים באותו הקובץ. לקוח פוטנציאלי שהתעניין במוצר שלכם ניתן להעביר לטבלה נפרדת לייעול שיחות הטלפון.

כמה פעמים להתקשר לכל ליד?

לידים קרים שלא ענו לכם לאורך זמן אפשר להעביר לגיליון נפרד. אינכם חייבים להמשיך להתקשר אם לא ענו לכם אחרי חמש שש פעמים. לידים חמים, לעומת זאת, כדאי לשמור תמיד בהישג יד. גם בעוד שנה או שנתיים הם עשויים להיות מתעניינים פוטנציאליים.

איך מנהלים את שיחות הפולואפ?

אם אתם משתמשים בתוכנת CRM כל שיחות הפולואפ יעודכנו מעצמן כאשר אתם מעדכנים את תאריך השיחה הבאה בכרטיס הלקוח. באקסל, כדאי להשתמש בגוונים שונים לכל שורה. שורה עם לקוחות שמאד מתעניינים תוכלו לצבוע בצהוב, למשל, לקוחות שפחות מתעניינים באפור, לקוחות שעומדים לסגור בגוונים שונים של ירוק וכן הלאה. לקוח מתעניין ששילם, תוכלו להוציא מהרשימה הזו ולהעביר לרשימת לקוחות קיימים.

כך, בכל פעם שאתם מתחילים לבצע שיחות מכירה, תהיה לכם רשימה נקייה מוכנה של לקוחות קרים, ורשימה צבעונית של מתעניינים בשלבים שונים בתהליך המכירה. כדאי גם לציין לעצמכם באילו שעות ניסיתם להתקשר ובאיזה תאריך. למשל, אתם עשויים לגלות כי חלק מהלקוחות אינם זמינים אף פעם בבקרים, אך ישמחו לדבר עמכם בשעות הערב.

לסיכום, ניהול יעיל של שיחות מכירה יכול להגביר באופן משמעותי את אחוזי הסגירה שלכם. אם אינכם מצליחים לחזור לכל הלקוחות הפוטנציאליים, שכרו חברת טלמיטינג שתעשה זאת עבורכם במיקור־חוץ, ותוכל לסייע לכם לפנות זמן יקר להתנהלות השוטפת של העסק, למשפחה ואפילו לחופשה קצרה.