ההוצאות הנלוות להקמת מערך טלמרקטינג בתוך החברה שלכם

פעמים רבות אנו נתקלים בשאלה: "מדוע להעסיק חברת טלמרקטינג אם אנו יכולים להתחיל להקים מערך שיווק ומכירות בתוך החברה שלנו?" עם השנים חברות רבות גילו את ההוצאות הנלוות למערך טלמרקטינג שלם אינהאוס, גם אם הוא מורכב רק משלושה עד חמישה טלפנים. בפוסט הבא תגלו את כל ההוצאות הנלוות להעסקת העובדים, להכשרתם ולגיוסם ותוכלו לבצע החלטה מושכלת האם באמת שווה לעשות זאת.

השלב הראשון – גיוס והכשרה

השלב הראשון בהקמת מערך הטלמרקטינג הוא גיוס העובדים. בדרך כלל לא מדובר רק בטלפנים עם ניסיון בשירות לקוחות, אלא באנשי מכירות מיומנים שמסוגלים להעביר את המסרים שלכם בצורה הנכונה בטלפון, לזהות את סוג הלקוח שמולם ולהוביל למכירה. מהניסיון שלי לאורך השנים שבהן ניהלתי את מערך הטלמרקטינג שלי ועזרתם למחלקות בחברות מובילות בישראל גיליתי את הדברים הבאים:

  • כדי לאתר איש מכירות טלפוני טוב יש לנסות לפחות חמישים עובדים. מרביתם לא יוכלו להתחייב לתקופה ארוכה ולכן תהיה תחלופה רבה במחלקה.
  • עלות הגיוס של עובד במחלקה גבוהה, לא בגלל עלות פרסום המודעות, אלא בגלל הזמן שאתם מקדישים כדי לסנן את קורות החיים, לבצע ראיונות ולאחר מכן להכשיר את העובדים.
  • עובדים רבים גורמים נזק לחברה בתחילת דרכם, משום שהם עדין לא מיומנים מספיק בתהליך השיווק הטלפוני, מתייאשים מהר לאחר שמיעת סירוב מהלקוחות פעמים רבות לאורך היום או מייצגים את החברה בצורה לא נכונה. זכרו, העובדים שלכם לא תמיד רואים את החברה מאותה נקודת השקפה כמוכם. חלקם חסרים את החזון שהיה לכם בתחילת הדרך, ואחרים מגיעים כדי להחתים כרטיס על שעות העבודה ואינם ממוקדים בתהליך המכירה.
  • אם עובד במחלקה חולה או יצא לחופשה, תפסידו באותו יום את המכירות שהיה אמור לבצע.

השלב הבא – שדרוג המערך באמצעות מערכות טלפוניה ותוכנות מתאימות

כאשר אתם עורכים את שיחות הטלפון בעצמכם אינכם זקוקים למרכזיה. מספיקה שלוחה אחת או שתיים בחברה כדי להוציא שיחות. אך, אם המחלקה גדלה תצטרכו להתחיל להטמיע מרכזיה חכמה יותר עם ניתוב שיחות בחברה, להוסיף הקלטה במידת הצורך ולדאוג שלכל עובד תהיה שלוחה שממנה הוא יכול להוציא שיחות באין מפריע. לאחר מכן, חברות רבות משקיעות בתוכנות CRM יקרות, בתוכנות חיוג אוטומטי או במאגר לקוחות להתקשרות.

כל אחת מהקטגוריות הללו הופכת להוצאה חודשית קבועה של העסק, לצד משכורות הטלפנים ומורידה את הרווחיות של החברה לאורך השנה.

תנאים סוציאליים

לצד תשלום המשכורות לעובדים, אתם צריכים גם לדאוג לעמוד בחוקים הנוקשים של מדינת ישראל בתחום רווחת העובד, להפריש תשלום לפנסיה ולשלם את הביטוח הלאומי, ביטוח הבריאות, הנסיעות ומרכיבי שכר נוספים. תלוש המשכורת כבר אינו פשוט ויש להשתמש בחשב שכר או רו"ח להפיקו. החל מינואר 2021 תצטרכו להטמיע גם מסלקה פנסיונית ולדווח בצורה אוטומטית על ההפרשות לפנסיה. הדבר דורש כמובן הקצאה של משאבים נוספים לתוכנות, תשלום לחשבי השכר והיכרות עם חוקי ההעסקה בארץ כדי להימנע מתביעות.

לסיכום, אלה רק חלק קטן מההוצאות הממתינות לכם בהקמת מערך טלמרקטינג בחברה. לצד כל אלה תצטרכו כמובן להשקיע בריהוט משרדי לעובדים, להגדיל את המשרד, להוסיף מחשבים ולהשקיע סכום נוסף על חשמל, מיזוג, קפה וכיבוד, מתנות לחג והרשימה ארוכה. לעומת זאת, אם אתם מתחילים לעבוד עם חברת טלמרקטינג במיקור חוץ, כל ההוצאות הללו מגולמות בתשלום לחברה בפעם אחת וללא דאגות מיותרות.

לקבלת הצעה משתלמת לשירותי טלמרקטינג צרו עמנו קשר עוד היום.