מאגרי טלפונים לשירות הטלמרקטינג – כיצד מנוהל המאגר?

עולם הטלמרקטינג עומד לעבור מהפכה משמעותית בעוד כשנה וחצי, כאשר הרשות להגנת הצרכן תתחיל לנהל מאגר של לקוחות פרטיים שאינם מעוניינים לקבל שיחות מכירה. השינוי הזה ישפיע על יכולתו של כל עסק לשווק באמצעות שיחות קרות ללקוחות פרטיים. בפוסט זה נסקור את השינויים הצפויים וכיצד כדאי לכם להיערך.

מה עומד להתרחש בפועל?

בדומה למדינות רבות בעולם כמו ארה"ב וחלק ממדינות אירופה, המידע על צרכנים פרטיים נחשב למידע רגיש ולכן אסור לסחור בו. אם אתם זוכרים את הימים שבהם הייתם פותחים ספר של מדריך הטלפונים ומתחילים להתקשר (דפי זהב היה לעסקים והמדריכים הלבנים ללקוחות פרטיים) כבר לא תוכלו לעשות זאת. גם אם יש בידכם רשימה טלפונית מעודכנת להפליא, צרכן פרטי שהתקשרתם אליו והוא נמצא במאגר יכול לתבוע אתכם.

עסקים שמציעים מוצרים לעסקים אחרים, עם זאת, אינם עומדים להיפגע באותה הצורה. זאת משום שהם יכולים עדיין להתקשר באופן חופשי לבתי עסק ולהציע את מרכולתם בשיחת טלמרקטינג קרה.

כיצד בכל זאת תוכלו לבצע שיחות טלמרקטינג קרות?

למרבה המזל, החוקים החדשים שעומדים להיכנס לתוקף בקרוב בתחום זה יכללו מספר החרגות. עסק עדיין יוכל לפנות ללקוח אם הלקוח יזם מראש את השיחה. למשל, אם פרסמתם מודעה בפייסבוק או בגוגל, פרסמתם טלפון באתר האינטרנט או שפרסמתם מודעה בעיתון עם מספר הטלפון ולקוח השאיר לכם הודעה קולית או מקוונת, תוכלו להתקשר אליו. חובת ההוכחה תהיה על העסק, ולכן חשוב מאד לתעד כי אכן בוצעה פנייה כזו. למשל, כדאי להתחיל לבצע הקלטות של ההודעות הקוליות שלכם ולשמור את מאגרי המידע של לקוחות שפנו אליכם.

אם אתם כבר נמצאים בעסקה עם לקוח כלשהו, למשך השנה הקרובה, תוכלו להמשיך ולפנות אליו לאורך כל התקופה שהוא נמצא בהתקשרות עמכם. לעומת זאת, אם לקוח סיים את ההתקשרות או החוזה, אינכם יכולים לחזור ולהתקשר אליו. לכן, חשוב עוד במהלך ההתקשרות עם הלקוח לקבל הסכמה מצדו להתקשרות נוספת או להארכה של החוזה הקיים.

החוק עומד להחריג עוד אפשרות. אם הצרכן נתן הסכמה מפורשת לקבלת פניות שיווקיות מבית העסק ניתן להתקשר אליו למשך שנה. לכן, חשוב להתחיל לבנות מאגר מידע של לקוחות המעוניינים בפנייה מבית העסק. תוכלו לעשות זאת באמצעות פרסום, מתן הנחות או הטבות ללקוחות הנרשמים למועדון הלקוחות או לקוחות המורידים ספר דיגיטלי/נרשמים לוובינר חינמי בתמורה למתן ההסכמה לקבל מידע על מבצעים מבית העסק.

לסיכום, השינויים החדשים בדרך שבה ניתן יהיה לפנות ללקוחות פרטיים לאחר שיכנס לתוקף החוק האוסר על שיחות קרות ללקוחות הנמצאים במאגר "אל תתקשר אלי", מזכירים מאד את השינויים של חוק הספאם בתחום הדיוור האלקטרוני. כדי למקסם את המכירות שלכם משיחות קרות ללקוחות פרטיים, רצוי בנות מאגר משלכם עם לקוחות שהסכימו לקבל מידע, ולאחר מכן להעסיק חברת טלמרקטינג מנוסה שתיזום את הפניות אליהם.